Ontbijt of Lunch van fruit

Eens wat anders als ontbijt of met de lunch? Ik kreeg dit voor het eerst bij een tentje bij ons in de buurt. Toen ik later op internet opzocht hoe je het maakt was ik er verbaasd over dat er geen yoghurt in zat, het proeft namelijk vrijwel het zelfde! Je kunt dit dus prima eten als ontbijt, lunch of als tussendoortje.

Ingrediënten:

- Diepvriesfruit (bijv. Frambozen, bosvruchten, mango, kiwi)

- Banaan

- ½ Avocado

- Eventueel makkelijk te blenden groente (zoals spinazie)

- ½ Kopje melk (Kan ook kokosmelk of soja)

Topping:

- Chiazaad

- Zonnebloempitten

- Pompoenpitten

- Lijnzaad

- Quinoa

- Sesamzaad

- Noten

- Chocolaatjes (ik gebruik altijd de smeltchocolade die bij de bak spullen staat)

- Banaan

Hoe maak je het?

- Vul de blender met de banaan en de melk.

- Zet de blender aan

- Voeg de avocado toe

- Zet de blender aan

- Voeg het diepvriesfruit toe

- Zet de blender aan (dit is het moment waarop een 'simpele' blender aan de andere kant van de keuken beland)

- Roer het bevroren fruit langzaam door je blender heen. Voeg eventueel nog een scheutje melk toe.

- Zet de blender uit.

- Doe het in een kom

- Voeg de topping toe

Ik houd van makkelijke recepten die je blijft maken. Dit kost weinig tijd maar is wel erg voedzaam! Ik maak het (bijna) iedere ochtend. Geef jezelf eerst een beetje de tijd om te ontdekken hoe het werkt. Je kunt eindeloos combineren met verschillende fruitsoorten, voor ieder wat wils.

Hieronder wel nog een paar handige tips:

- Gebruik een goede blender (met één van de action ga je het niet redden, kijk eventueel op marktplaats voor een van een merk. Hier staat erg veel ongebruikt spul op!)

- Blend eerst de niet bevroren ingrediënten, voeg later pas de bevroren producten toe. (Roer eventueel tijdens het blenden met een lepel)

- Zonder banaan is het minder lekker